Klagomål och synpunkter

Gislaveds kommun vill ständigt förbättra och utveckla sina verksamhetsområden och tjänster. Därför är det viktigt att vi får reda på vad du tycker så att vi hela tiden kan bli bättre. Har du några klagomål/synpunkter på våra verksamheter och vår service berätta det för oss genom att fylla i något av webbformulären nedan. Självklart kan du även lämna klagomål och synpunkter på andra sätt som finns beskrivna i högerspalten.

Klagomålen och synpunkterna blir en allmän handling

Alla inkomna klagomål och synpunkter registreras och följs upp. Även dina personuppgifter registreras i vårt datasystem och blir precis som klagomålet/synpunkten, en allmän handling. En allmän handling har alla möjlighet att ta del av, under förutsättning att den inte innehåller sekretessbelagda uppgifter.

Anonymitet

Vi utreder och åtgärdar även anonyma klagomål och synpunkter.Vill du vara anonym ska du inte lämna dina kontaktuppgifter till oss. Men tänk på att är du anonym kan vi inte återkomma till dig och berätta hur ditt ärende utreds och åtgärdas.

Så här funkar det

Inom sju arbetsdagar får du besked om hur ditt klagomål/synpunkt utreds och åtgärdas.Du får besked via den kanal som du själv önskar. Är du inte nöjd kan du kontakta handläggaren som har lämnat svaret. Tänk på att under större helger och i semestertider kan en viss fördröjning ske innan du får återkoppling.

Digitalt formulär för klagomål och synpunkter

Jag vill lämna klagomål eller en synpunktlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Sidan uppdaterades senast: 2017-05-30