Beställning av karta för bygglovsärende

Ska du bygga nytt eller bygga ut behöver du skicka in en karta med din bygglovsansökan. Kartan beställer du från bygg- och miljöförvaltningen via nedan e-tjänst. 

Kartan visar vika förutsättningar din fastighet har och innehåller byggnader, gränser med mera. På kartan ritar du in och måttsätter det du ska söka bygglov för. När du kompletterat kartan med dessa uppgifter har du skapat en situationsplan som ska användas i bygglovsansökan.

Kartan levereras i pappersformat eller digitalt format, då som pdf-fil. Pdf-filen går att använda som ett digitalt underlag i till exempel CAD-program där det går att rita in, markera och måttsätta byggnaderna.

Vårt mål är att leverera kartan inom 10 arbetsdagar.

Här kan du läsa mer om våra regler vid beställning av karta. Pdf, 106 kB.



Mitt ärende rör ny- eller tillbyggnad av: * (obligatorisk)
Mitt ärende rör ny- eller tillbyggnad av:







I vilket format vill du ha din karta? * (obligatorisk)
I vilket format vill du ha din karta?




Beställarens kontaktuppgifter: (du som beställer kartan och som betalar för materialet) * (obligatorisk)
Beställarens kontaktuppgifter: (du som beställer kartan och som betalar för materialet)







Alternativ leveransadress för materialet: (fylls endast i om materialet ska skickas direkt till exempelvis arkitekt eller byggfirma. Lämnas denna ruta tom skickas materialet till beställaren)
Alternativ leveransadress för materialet: (fylls endast i om materialet ska skickas direkt till exempelvis arkitekt eller byggfirma. Lämnas denna ruta tom skickas materialet till beställaren)







Sidan uppdaterades senast: