Den här nyheten är äldre än ett år.

Gröna ballonger mot en grå vägg

Nya gislaved.se

Senast uppdaterad 01 februari 2023

Välkommen till vår nya webbplats. Samma adress som innan men med nytt utseende, mer tillgänglig och enklare att hitta på.

Hitta på webbplatsen

Det finns flera sätt att navigera på vår nya webbplats.

Kommer du via vår startsida har vi en så kallad centrumnavigering med stora puffar som leder in till våra olika verksamhetsområden. Du kan också välja att navigera dig fram via vår utfällbara meny som finns högst upp till höger. Du hittar den på alla sidor.
I den menyn kan du fälla ut sidstrukturen och se alla undersidor som finns.

Om du istället vet vad du letar efter är det effektivaste sättet att söka dig fram med hjälp av vår sökruta.

Sökfunktionen i fokus

Sökfunktionen är det snabbaste och vanligaste verktyget för att hitta på en stor webbplats. Därför har vår sökruta ett större utrymme på startsidan. Du hittar även sökrutan som vanligt längst uppe till höger på sidan.

Artificiell intelligens

På vår startsida och på våra genomgångssidor hittar du en ruta med rubriken "Hitta snabbt". Där har vi med hjälp av AI (artificiell intelligens) listat våra mest besökta sidor i realtid i form av gröna knappar.

Kortare och enklare texter

De flesta besökare vill snabbt kunna utföra sitt ärende. Därför har vi arbetat med att lyfta fram det viktigaste först på våra sidor. Vi har också jobbat mycket med tydliga rubriker och enklare texter.

Kontaktruta högst upp

På alla våra innehållssidor finns en utfällbar kontaktknapp. Genom att klicka på den fäller du ut kontaktuppgifter till vårt kontaktcenter. Du kan även hitta kontaktuppgifter till de verksamheter som har öppettider utanför ordinarie verksamhet (8-16.30).

Webbplatsen ska hjälpa dig

Som kommuninvånare, besökare och företagare ska du kunna utföra ärenden, hitta kontaktuppgifter, nödvändig information och veta hur du kan få hjälp, stöd och service.

Tveka inte på att ge återkoppling till oss om det är något du saknar eller är svårt att förstå. På många av våra sidor finns ett formulär som du kan fylla i om sidan har hjälpt dig eller inte.