Drönarfoto över centrala Gislaved

AB Gislavedshus tar över kommunens boendefastigheter den 2 april

Senast uppdaterad 01 mars 2024

Kommunstyrelsen har nu beslutat om att godkänna köpekontrakt och tjänsteköpsavtalet mellan kommunen och AB Gislavedshus. Beslutet innebär att det kommunala bostadsbolaget hanterar alla boendefastigheter som ägs och förvaltas inom kommunkoncernen från och med 2 april.

I september 2023 beslutade kommunfullmäktige att kommunen ska sälja sina boendefastigheter till AB Gislavedshus. Kommunstyrelsen fick i samband med det beslutet i uppdrag att genomföra nödvändiga åtgärder i samverkan med AB Gislavedshus. Inom tjänstemannaorganisationen tillsattes en styrgrupp som planerat för och arbetat med alla delar som behövt tas fram inför övertagandet. Under början av 2024 har många delar fallit på plats och från och med den 2 april är det beslutat att det kommunala bostadsbolaget AB Gislavedshus tar över ägandet av fastigheterna.

Du som idag bor i en bostad som AB Gislavedshus tar över från och med den 2 april kommer inom kort att få ett informationsbrev skickat till dig. I det kommer du kunna läsa mer om förändringen som nu sker där kommunala bostadsbolaget kommer bli din nya hyresvärd.