Två leende kvinnor i olika ålder och bakgrund framför en blå husvägg.

Framtiden behöver dig!

Senast uppdaterad 21 mars 2024

Vi söker dig som vill påverka kommunens utveckling! När kommunen firar 50 år blickar vi framåt och via medborgarrådet har du möjlighet att ge din bild av hur kommunen kan se ut i framtiden.

Sedan 2023 har kommunen ett medborgarråd, en panel där du får svara på enkäter och delta i gruppsamtal som ett sätt att påverka.

Vi söker dig som vill påverka kommunens utveckling

Nu när vi fyller 50 passar vi på att blicka framåt. Bli en del av kommunens medborgarråd och delta i kommunens framtidsdiskussioner genom att svara på frågor om hur du tror att kommunen kan se ut i framtiden. Du får besvara frågor om hur du tror att kommunen kommer att förändras om både 5 år och 50 år gällande exempelvis teknologi, demokrati och som plats att leva på. Genom att svara på frågorna blir din berättelse en del av någonting större. Du behövs!

Anmäl dig till medborgarrådet

För att delta i kommunens framtidsdiskussioner anmäler du dig som deltagare i medborgarrådet. Det här gör du genom att besöka vår sida om medborgarrådet och därifrån anmäla dig via en e-tjänst. Här kan du också läsa mer om vad en plats i rådet erbjuder.

De här kriterierna gäller

Om följande punkter stämmer in på dig kan du vara med i medborgarrådet:

• Du bor i Gislaveds kommun
  • Du är 16 år eller äldre
  • Du är inte förtroendevald i något politiskt organ i Gislaveds kommun
  • Du har en e-post

Välkommen att utveckla framtiden tillsammans med oss!