Ett litet barn sitter på en kvinnas axlar. De båda ler.

Kurs för dig med barn på 0 till 6 år

Senast uppdaterad 22 januari 2024

Torsdag den 22 februari startar föräldrakursen Trygghetscirkeln på Gislow dagcentral i Gislaved. Välkommen!

Trygghetscikeln ger dig en ökad förståelse för ditt barns behov av känslomässigt stöd och hur föräldrars förhållningssätt och bemötande påverkar barnet. Målet är att barnet ska känna trygghet och få en god självkänsla samt att du själv blir en tryggare förälder.

Vem kan delta?

Du som är förälder till ett barn på 0– 6 år och bor i Gislaveds kommun är välkommen att delta. Vi träffas vid 8 tillfällen.

Deltagandet är frivilligt, men som anmäld är det viktigt att komma varje gång. Vår erfarenhet är att det är svårt att ha barn med på träffarna, därför behöver du som deltar i förväg ordna med barnvakt.

Tid och plats

Datum: start 22 februari
Tid: torsdagar kl. 17.30-19.00
Plats: Gislow dagcentral, Regeringsgatan 1, Gislaved

Anmälan

För intresseanmälan och frågor om Trygghetscirkeln är du välkommen att kontakta någon av oss som arbetar med kursen:

Ann-Therese Hill, föräldrastödjande kurator
E-post: ann-therese.hill@gislaved.se

Sofia Jonsson, kurator/socionom
E-post: sofia.jonsson@gislaved.se

Du kan även nå oss via kontaktcenter på telefon 0371-810 00.

Anmäl dig senast 12 februari.

Om Trygghetscirkeln

Trygghetscirkeln, Circle of Security (COSP), är ett videobaserat utbildningsprogram. Det har utvecklats ur 50 års forskning om vad som gör barn trygga och hur man som förälder kan hjälpa sina barn att bli trygga och få god självkänsla. Trygghetscirkeln bygger på anknytningsteorin.

Kursen hålls i grupp med 6 till 8 deltagare. Varje deltagare bestämmer själv hur mycket man vill dela med sig av sina erfarenheter.