Kontaktcenter

Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00

Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt
Gör en felanmälan

Kommunala pensionärsrådet för sociala frågor

Målet med rådets arbete är att förstärka äldres delaktighet och inflytande i frågor som rör dem inom ramen för socialnämndens ansvarsområden. Delaktigheten kan ske genom information och påverkan.

Uppdrag

• Vara ett organ för överläggning, samråd och ömsesidig information mellan pensionärernas organisationer och socialnämnden
  • Möjliggöra att lämna synpunkter för att kunna påverka olika ärenden innan beslut
  • Medverka till att pensionärers perspektiv beaktas i socialnämndens verksamhetsplanering
  • Initiera nya pensionärsfrågor i socialnämnden
  • Vara forum för kunskapsspridning

Sammanträdesdatum 2023

• 28 november

Handlingar och protokoll

Kallelse och handlingar är det beslutsunderlag som skickas ut till ledamöterna innan sammanträdet. Detta innebär att pensionärsrådet kan fatta annat beslut än det som är föreslaget i till exempel en tjänsteskrivelse.

I protokollet kan du läsa hur barn- och ungdomsnämnden har beslutat i de olika ärendena. Protokollet läggs ut när det är justerat, senast två veckor efter sammanträdet.

Handlingar som publiceras på kommunens webbplats är inte alltid fullständiga. Endast handlingar som uppfyller kraven enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och offentlighets- och sekretesslagen publiceras.

Kallelser och handlingar

Protokoll

Söker du tidigare handlingar och protokoll?

Vi publicerar för innevarande mandatperiod. Vill du ha kallelser, handlingar och protokoll från tidigare år, kontakta kommunen.

Sidans innehåll senast uppdaterat:

Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.

Annat innehåll du kanske är intresserad av

Hitta på sidan