Gislaveds kommun logotyp

Kontaktcenter

Skicka e-post till kommunen (e-postmeddelanden blir en allmän handling)
Ring kontaktcenter på telefon: 0371-810 00

Felanmälan och synpunkter
Ställ en fråga
Lämna en synpunkt eller gör en felanmälan

Upphandlingar och avtal

Det pågår löpande upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader.

Kommunen levererar välfärdstjänster till våra invånare. Därför handlar vi upp allt ifrån badhus, brandbilar, mat och läromedel.

Du som driver företag kan vara med och lämna anbud och bli leverantör till Gislaveds kommun.

Vi har som ambition att så många som möjligt ska kunna vara med och lämna anbud i de upphandlingar som vi annonserar. Du bevakar själv vilka upphandlingar som vi har på gång genom att registrera ett konto i e-Avrop.

Tips till dig som lämnar anbud

Att lämna anbud är enklare än vad man kan tro. Nedan ger vi dig tips på vad du kan tänka extra på.

  • Börja i tid.
    Vi behöver ofta säkerställa våra affärer genom krav på certifieringar, intyg och andra uppgifter som kan ta tid att samla in. Det är därför bra att du läser igenom vad som krävs i god tid innan sista anbudsdag.
  • Krav och villkor.
    Det är viktigt att du kan leva upp till angivna ”ska-krav” och att du accepterar de angivna avtalsvillkoren. Om du anser att kraven är otydliga eller motsägelsefulla så kan du hjälpa till att göra affären bättre genom att ställa en fråga till oss.
  • Ställ frågor och begär förtydliganden.
    Det är viktigt att du läser igenom och förstår samtliga krav och förutsättningar i hela upphandlingsdokumentet. I de fall något är oklart eller otydligt ställer du dina frågor direkt till oss i upphandlingsverktyget e-avrop via funktionen Meddelanden, frågor och svar.
  • Komplett anbud.
    Kravet på likabehandling i lagen begränsar våra möjligheter att begära in förtydliganden och kompletteringar efter anbudstidens utgång. Det är därför viktigt att all information och all efterfrågad dokumentation finns i ert anbud när ni lämnar in det.

Avtal

Är du intresserad av något av kommunens avtal? Vänligen kontakta kommunens kontaktcenter

Sidans innehåll senast uppdaterat:

Saknar du någon information på denna sida, eller om du har någon synpunkt på hur vi kan förbättra den vill vi gärna veta det. Dela med dig av dina tankar genom att fylla i formuläret.



Annat innehåll du kanske är intresserad av

Hitta på sidan



Kontakta kommunen

När du inte kan lösa ditt ärende genom vår webbplats är du välkommen att kontakta oss. Du kan ringa, skicka e-post eller fysiskt besöka oss.

Öppettider i kontaktcenter

Telefontider

Måndag

08.00-16.00

Tisdag

09.00-15.00

Onsdag

12.30-15.00

Torsdag

09.00-15.00

Fredag

09.00-15.00

Lunchstängt:

12.00-12.30

Besök receptionen

Måndag 8.00-16.00

Tisdag-Fredag 9.00-16.00

Onsdag 27 november stänger receptionen klockan 15.

Andra öppettider kan förekomma i samband med helgdagar.

Dag innan röd dag är telefonen och receptionen öppet 08.00-12.00.